tisdag 1 juli 2008

Semester!

Semester! Ingen sol och inget barn så långt ögat kan nå... Fast det känns rätt bra ändå faktiskt. Jag har behövt en semester länge fast det är inte förrän man varvar ner som man inser det. Fyra veckor semester och två veckor pappaledigt när barnet kommer är vad jag får i år d v s totalt sex veckor. Har nog inte varit ledig så länge på tio år för i gymnasiet sommarjobbade jag varenda sommar och några veckor efter studenten ryckte jag in i lumpen.

Har äntligen lyckats få ut tackkorten från vårt bröllop. Tack till alla som gett sig till tåls. Ni ska veta att vi har haft levt i kappsäck fram till februari i år. Sedan beställde Theresia tackkort som vi fick någon gång i mars. Efter det har hon gjort så mycket hon orkat medan jag har jobbat heltid, pendlat och varit upptagen många kvällar i veckan. Med tanke på Theresias hälsotillstånd har hon gjort ett fantastiskt jobb med korten och nu har jag kunnat hjälpa henne med det sista nu i början på semestern. Vi skickade ut över 110 tackkort. Sedan har jag också dammsugit lägenheten och beställt massa studieböcker som jag behöver nu till hösten. Theresia har varit duktig och tvättat och sedan har vi tittat på Simpsons -the movie. Slappt!

Inga kommentarer: