söndag 13 juli 2008

Ett nytt äventyr...


Jag tror att jag förstod innan att det skulle vara stort att få barn, men allt var på sätt och vis så overkligt fram till för ett par dagar sedan. Det är en sådan otrolig förmån och utmaning att få ett barn att älska och vårda, förhoppningvis inte bara för en kort tid utan många år framöver.

Jag längtar efter att få vara en bra far för min lilla Rut. Vill vara en far som genom mina ord och handlingar ger henne en sund självkänsla och visar henne sitt sanna värde. Jag vill också fortsätta älska, hedra och respektera min fru. Jag älskar min lilla familj så mycket. Vilka underbara tjejer som jag får leva med. Känns så otroligt fint att jag får betyda något för dem...

1 kommentar:

Mathilda sa...

Gulligull! Hon har min ögonform och lite av min panna...:)