fredag 11 juli 2008

Jag har blivit pappa!

Det är helt oförklarligt underbart! Hon är en sådan skönhet och som pappa är jag helt såld på min älskade bedårande lilla dotter!

Hon kom till oss den 10 juli kl 1407. Hon vägde 3480 gram och var 51 cm lång. Vi är så glada Rut att du äntligen kom till vår värld!

Efter födelsen fick Theresia sammanlagt c a fem-sex minuter tillsammans med Rut och sedan blev jag och Rut inlagda på en annan avdelning. Under bebisens första dygn är det jag som har haft det huvudsakliga ansvaret för henne även om vi har traskat ett antal gånger genom kulvertsystemen för att besöka hennes mor. Givetvis har jag fått hjälp på min avdelning att sköta Rut bl a hur jag ska mata henne, byta blöjor och värma henne med min kropp. Hela föregående natt har Rut legat större delen av tiden vid mitt bröst. Inte för att hon skrek om hon inte fick, utan för att hon hade minst "andningssvårigheter" när hon låg så. Det är jättevanligt att nyfödda barn blir lite täppta i näsan när de kräks upp fostervatten och andra rester från tiden i moderlivet. När hon låg bredvid mig eller i sin egen säng låg hon och snarkade och kippade efter luft, så jag hade till slut inte hjärta att somna utan att försäkra mig om att hon hade det bra.

Nu idag på eftermiddagen kom Theresia över till mig och Rut har legat och sovit vid hennes bröst nästan ända sedan dess. Just nu ligger Rut och blir ammad, vilket hon gjorde vid ett av tillfällena igår då vi besökte Theresia. Hon är bara så söt och så duktig!

5 kommentarer:

Emelie sa...

Grattis!!!!
Häls Theresia i från Emelie Berglund, (klasskompis i från högstadiet)

Anonym sa...

Ja det är oförklarligt underbart. Ett stort grattis en gång till! Roligt att du skriver och berättar! Kramar Kristina

Unknown sa...

Grattis!! Stora kramar till er alla 3, Astrid

Katarina sa...

Åh! Vad kul! Äntligen kom hon ut. :) Grattis o krama TH från mig

Martin sa...

Råkade skriva förut att hon vägde 3840 gram, men har nu ändrat detta till 3480 gram vilket var den korrekta vikten (red anm)