måndag 28 april 2008

Vilken härlig helg!

För mig började helgen nu redan i torsdags då jag fick hem min älskade Theresia. Redan innan allt det här med Theresias hjärtproblem blev uppdagat hade vi bokat in oss på en konferens i Stockholm och det möjliggjorde att jag fick komma ifrån jobbet ett tag och bli uppbyggd i min ande och min själ efter allt som hänt. Vi fick övernatta hos en god vän som heter Anders (tack förresten om du läser det här).

Själva konferensen började på torsdag eftermiddag och slutade vid lördag lunch. Det var en ledarkonferens arrangerat av New Wine (från början en förenyelserörelse inom den anglikanska kyrkan i England). Det är en väldigt karismatisk rörelse och konferensen lockade pastorer och ledare från alla möjliga samfund. Det inkluderade inspirerande seminarier i Klara kyrka och spektakulära kvällsmöten i Storkyrkan i Stockholm (där även Th som vilade dagtid deltog).

Efter ett par härliga och upplyftande dagar i Stockholm var det dags för mig att bli firad i samband med min födelsedag (25 år, 25 april). Det var väldigt roligt att ha många vänner på besök nu i lördags kväll och Ths familj i söndags (min familj och släkt hade firat mig helgen innan). Ett stort tack till alla som gav mig en fin gemenskap och fina presenter!

Inga kommentarer: